Artboard 3png
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت
×

معرفی بهترین خودروهای چینی در ایران

مدیر سایت
23 مرداد 1401
6 دقیقه زمان برای مطالعه
5/5 - (1 امتیاز)

معرفی بهترین خودروهای چینی در ایران

معرفی بهترین خودروهای معروف چینی در ایران

چین از کشورهای بزرگ صنعتی جهان است، که اگر در هر کجای دنیا به فروشگاه‌‌ها و مراکز خرید بروید، محصولات آن‌ها را می‌بینید. چین به خوبی توانسته است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعتی خود، توجه بازار جهانی را جلب کند. همچنین به موجب این حقیقت که شرکت‌های به نام غربی مونتاژ محصولات خود را به چین سپرده‌اند، نوعی اعتماد جهانی نسبت به صنعت این کشور شکل گرفته است.

 

با توجه به آن چه گفتیم و دلایلی مانند تحریم، در سال‌های اخیر شرکت‌های خودروسازی چینی، مجال بیشتری برای صادر کردن محصولات خود به ایران یافته‌اند. با توجه به قیمت خودرو‌های چینی که در برابر رقبای اروپایی، آمریکایی، کره‌ای و ژاپنی خود کمی اقتصادی‌تر هستند، اقبال عمومی نیز به خرید آن‌ها بیشتر شده است.

در این مقاله قصد داریم تا خودروهای معروف چینی در ایران را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

برلیانس

Huachen Automotive Group Holdings، معروف به نام تجاری Brilliance Auto Group، یکی از  تولید کنندگان خودرو در چین است که دفتر مرکزی آن در شهر شن یانگ واقع شده است. محصولات این کمپانی شامل اتومبیل، مینی ون و قطعات خودرو است. فعالیت اصلی این مجموعه طراحی، توسعه، ساخت و فروش خودروهای سواری است که با نام تجاری برلیانس به فروش می‌رسند.

در ایران برلیانس با مونتاژ پارس خودرو وارد بازار  می‌شود و برلیانس H230، برلیانس H220، برلیانس H330، برليانس H320، برلیانس c3 cross و  برلیانس V5 از مدل‌های موجود در بازار ایران هستند.

از آن جایی که شرکت برلیانس و بی ام و، در سال‌های اخیر وارد شراکت شدند، می‌توانیم به وضوح تأثیر طراحی‌های شرکت به نام آلمانی را روی محصولات برلیانس ببینیم. به این ترتیب سری H برلیانس، از طراحی‌های زیبایی برخوردارند.

لوازم یدکی برلیانس

تهیه لوازم یدکی برلیانس، در زمان شروع تحریم‌های جدید با مشکل مواجه شد. اما زمانی که تولید پیوسته محصولات آن از نو آغاز شد، شاهد واردات این لوازم بودیم. بنابراین می‌توان گفت باز تولید این محصولات بازار را با نیاز قطعات مواجه کرد که به خوبی هم به آن پاسخ داده شده است.

برلیانس brilliance v5
برلیانس BRILLIANCE V5

ام وی ام

شرکت خودروسازی مدیران(MVM) یکی از زیرمجموعه های کرمان خودرو، مونتاژ کننده فولکس واگن ایرانی است که همچنین نسخه ای از Daewoo Matiz را برای بازار محلی مونتاژ می کرد. این شرکت در حال حاضر به مونتاژ خودروهای چینی چری در مدل‌های چری آریزو ۵، چری آریزو ۵ TE، چری آریزو ۶، چری تیگو ۵ و چری تیگو ۷ مشغول است.

محصولات چری با الهام از شکل بدن اسب‌ها با قدرت و زیبایی تمام طراحی شده است. به همین دلیل بسیاری علاقه دارند تا سواری این خودرو را تجربه کنند. ضمن این که چری توانسته است در کنار رقبای هم رده خود قرار بگیرد و از نظر امنیتی و فنی نیز چیزی از آن‌ها کم ندارد.

لوازم یدکی ام وی ام

خوشبختانه نمایندگی‌های ام وی ام در سر تا سر ایران وجود دارند و مشکلی از بابت تهیه این قطعات وجود ندارد. درست است که به دلیل عدم ثبات اقتصادی قیمت‌ها ممکن است دچار نوسان باشند، اما تولیدات ام وی ام، معمولاً با مشکل خدمات پس از فروش و نبود لوازم یدکی روبرو نیستند.

ام وی ام mvm x22
ام وی ام MVM X22

کوپا

کوپا یکی از مدل‌های خودرو از شرکت خودروسازی Zotye است که در ایران با نام ریگان کوپا شناخته می‌شود. ریگان نام زیر مجموعه کرمان موتور است که به منظور مونتاژ این خودرو تأسیس شده است.

Zotye Auto یک شرکت خودروسازی خصوصی چینی است که در ژجیانگ چین مستقر است. این شرکت متعلق به گروه Zotye Holding است و در سال 2005 تأسیس شد.

لوازم یدکی کوپا

کوپا به دلیل طراحی زیبا و کیفیت خوب در ابتدا مورد توجه قرار گرفته بود، اما نبود خدمات پس از فروش و وضعیت نامناسب قطعات یدکی، این محبوبیت را کمرنگ کرد. البته اکنون اگر به جستجوی قطعات مختلف بپردازید، می‌بینید که آن‌ها به صورت اینترنتی به فروش می‌رسند و احتمالاً در برخی تعمیرگاه‌ها نیز در دسترس باشند.

کوپا coupa flagship
کوپا COUPA FLAGSHIP

 

جک

شرکت جک کار خود را با تولید کامیون‌های تبلیغاتی آغاز کرد، اما با ورود به قرن بیست و یکم، یعنی از سال 2000، تولید MPVها و SUVها را نیز در دستور کار قرار داد.

محصولات این برند، از مواردی هستند که در بازار ایران مورد توجه زیادی قرار گرفتند. در حال حاضر، مدل‌های جک S5 فیس لیفت، جک J3، جک توجوی سدان، جک J5، جک J5 اتوماتیک، جک S5، جک S5 اتوماتیک، جک S3، جک J4، KMC T8  و کی ام سی K7 در ایران توسط کرمان موتور تولید می‌شوند.

لوازم یدکی جک

خودرو جک از آن دسته محصولاتی است که برای تعویض و تهیه برخی از لوازم یدکی آن به واسطه قیمت‌های بالا مشکلاتی برای مصرف کنندگان وجود دارد. همچنین دسترسی به نمایندگی‌های آن در شهرستان‌ها کمی دشوار است. البته موضوع گرانی برای همه مدل‌ها مطرح نیست.

جک jac s3
جک JAC S3

 

چانگان

Chang’an Automobile یک خودروساز دولتی چینی است که مقر آن در چونگ کینگ چین است. فعالیت اصلی این مجموعه، تولید خودروهای سواری، مینی ون، ون‌های تجاری و کامیون‌های سبک است. این شرکت برای طراحی، توسعه و فروش خودروهای مسافربری از نام Changan و برای خودروهای تجاری از نام Chana استفاده می‌کند.

در بازار ایران مدل‌های چانگان CS35 و  چانگان ایدو  تولید می‌شوند. شرکت سایپا، نمایندگی محصولات چانگان را بر عهده دارد. ظاهر شیک و اتاق‌های راحت چانگان، از ویژگی‌هایی است که بسیاری را به خرید آن ترغیب می‌کند.

لوازم یدکی چانگان

خودروهای چانگان به دلیل مشخصات فنی مناسب، امنیت خوب و به طور کلی کیفیت مطلوب، توانسته‌اند نظر بسیاری را به خود جلب کنند. در این بین امکان تهیه قطعات از مهم‌ترین نیازهای خودرو است که در مورد چانگان در بازار ایران، به خوبی پاسخ داده شده است.

چانگان-cs35
چانگان CHANGAN CS35

 

لیفان

لیفان نیز یکی دیگر از خودروسازی‌های مطرح چین است. محصولات خودروی لیفان شامل خودروهای سواری، مینی ون ، موتورسیکلت‌های خاکی، موتورسیکلت‌های سطح ابتدایی، وسایل نقلیه کوچک و کامیون‌های تجاری است.

در ایران مدل‌های لیفان 520، لیفان 620، لیفان 620 1800، لیفان X60، لیفان X50، لیفان 820 و لیفان X70 مونتاژ می‌شوند. کرمان موتور در ایران، نماینده مونتاژ این محصولات است. لیفان توانسته است به مرور زمان طراحی خودروهای خود را مدرن‌تر کند تا بتواند وارد بازار رقابت شود.

لوازم یدکی لیفان

با یک جستجوی ساده، می‌بینم که لوازم یدکی لیفان به خوبی در بازار یافت می‌شوند. خوشبختانه هم لوازم یدکی فنی و هم لوازم مربوط به بدنه در ایران وجود دارند و از این بابت جای نگرانی نیست.

لیفان x60
لیفان LIFAN X60

 

آریوزوتی

پیش‌تر اشاره کردیم که برند zotye در ایران مونتاژ می‌شود. اریو زوتی یکی از مدل‌های این برند است که توسط شرکت سایپا به بازار ایران معرفی شده است. نام اصلی این مدل zotye z300 است، اما در ایران با نام سایپا آریو یا همان آریو زوتی شناخته می‌شود. نکته مثبت در مورد این مدل، اقتصادی بودن است. با این حال بین Z300 اصلی و مونتاژ ایرانی آن تفاوت‌هایی وجود دارد. طراحی این خودرو تا حدودی از برخی مدل‌های تویوتا برداشت شده است.

لوازم یدکی آریوزوتی

افرادی که این خودرو را انتخاب می‌کنند، مشکلی از نظر تهیه لوازم جانبی و یدکی ندارند. سایپا نمایندگی‌های بسیاری در سراسر کشور دارد، که تهیه لوازم یدکی را تا حد زیادی آسان کرده است. همچنین فروشگاه‌های آنلاین آماده فروش این محصولات هستند.

زوتی zotye 300
زوتی ZOTYE 300

 

ام جی

ام جی یک کمپانی خودروسازی بریتانیایی است که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های SAIC motor بریتانیا فعالیت می‌کند. هسته اصلی SAIC motor، در شانگهای چین مسقر است و طراحی، توسعه و فروش ام جی نیز در کارخانه‌هایی واقع در چین و تایلند صورت می‌گیرد. مدل‌های جدید این خودرو از نظر طراحی و کیفیت در میدان رقابت موفق بوده‌اند.

لوازم یدکی ام جی

در ایران مدیا موتورز مونتاژ و واردات این برند را بر عهده دارد. در مورد تهیه لوازم یدکی و قطعات نیز جای نگرانی زیادی وجود ندارد، چرا که با وجود محدودیت‌های واردات، این اقلام در بازار موجود هستند.

ام جی mg
ام جی MG

 

دانگ فنگ

دانگ فنگ یکی از چهار خودروسازی بزرگ چین است که در ووهان فعالیت می‌کند. حضور خودروهای سنگین دانگ فنگ به سبب همکاری آن با سایپا دیزل در بازار جا افتاده است. هم اکنون خودروهای سواری این شرکت نیز در ایران خودرو مونتاژ شده و به فروش می‌رسند. کیفیت تولیدات این برند بالا است و داشتن طراحی زیبا و  آن را در بین خانواده‌ها محبوب کرده است.

لوازم یدکی دانگ فنگ

در دسترس بودن لوازم یدکی ویژگی مهمی است که در انتخاب افراد تأثیرگذار است. برای محصولات دانگ فنگ، مشکل کمبود لوازم جانبی وجود ندارد. به ویژه که خودروهای سنگین آن نیز در ایران کار می‌کنند و معمولاً به دلیل کار سنگین بیشتر از سواری نیاز به تعویض قطعه دارند. فروشگاه‌های آنلاین توانسته‌اند کاستی‌هایی که در این مورد در نمایندگی‌ها وجود دارد را جبران کنند.

کراس cross 30
کراس CROSS 30

 

هاوال

هاوال از زیرمجموعه‌های great wall motors در چین است. این شرکت از طراحی‌های مختلفی برای محصولات خود استفاده می‌کند که هم مورد پسند خانواده‌ها باشد و هم جوانان را به سمت خود جذب کند. هاوال به غیر از بهمن موتور ایران در بسیاری دیگر از کشورهای جهان مونتاژ می‌شود.

لوازم یدکی هاوال

بازار لوازم یدکی هاوال با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو است. برخی مدل‌های این برند به تعداد محدود در  ایران وجود دارند و به همین سبب پیدا کردن قطعات با قیمت مناسب دشوار است. به طور کلی چنین برآورد شده است که نگهداری از یک خودروی هاوال هزینه زیادی در پی دارد.

 

چری

پیش‌تر زمانی که در مورد ام وی ام صحبت کردیم به محصولات چری نیز اشاره کردیم. چری یکی از شرکت‌های خودروسازی چینی است، که در ایران علاوه ام وی ام توسط نماینده رسمی خود با نام «چری ایران» نیز تولید می‌شود. محصولات این شرکت، کیفیت خوب و طراحی زیبایی دارند. به همین دلیل در بازار مشتری‌های بسیاری برای آن‌ها وجود دارد.

لوازم یدکی چری

از آنجایی که این برند در ایران نماینده رسمی دارد، مشکلی از بابت تهیه قطعات و لوازم یدکی وجود ندارد.

تیگو tiggo 7
تیگو TIGGO 7

سخن پایانی؛ خودروهای چینی در بازار ایران

خودروسازهای چینی ثابت کرده‌اند که با هزینه کم‌تر می‌توانند با رقبای قدر خود برابری کنند. این خودروها اکنون در بازار ایران به وفور یافت می‌شوند و از نظر کیفی و طراحی نظر افراد را به خود جلب کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت بازار خودروهای چینی در ایران در حال رشد است.

در این مقاله نگاهی اجمالی به بهترین خودروهای معروف چینی در ایران داشتیم و سعی کردیم گوشه‌ای از سؤالات علاقه‌مندان را پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader